Smarowanie przekładni kątowej kosy spalinoweJ

 skoszona trawa

 

Smarowanie kosy spalinowej to temat, który bardzo często poruszany jest na forach internetowych o tematyce ogrodniczej. Najczęściej pojawiają się tam pytania o smarowanie przekładni kosy spalinowej oraz o inne zabiegi konserwacyjne, takie jak na przykład smarowanie wału napędowego kosy spalinowej, czyszczenie urządzenia z traw i zabrudzeń, wymiana oleju, czyszczenie świecy zapłonowej itp. Czasem pytania dotykają konkretnych marek kos spalinowych, pojawiają się więc takie o smarowanie przekładni kosy spalinowej Nac czy też o smarowanie przekładni kątowej kosy spalinowej Demon.

Wypowiadający się na forach użytkownicy mówią o tym, że przekładnię kątową smarują raz na miesiąc przy intensywnym użytkowaniu narzędzia. Inni stwierdzają, że smarowanie kosy spalinowej Demon jest czynnością łatwą, jeśli tylko używa się do niego smaru molibdenowego. Specyfik ten jest bardzo uniwersalny, zawiera dwusiarczek molibdenu i modyfikatory tarcia, które to chronią przed zużyciem ciernym w warunkach bardzo ciężkich, można wręcz powiedzieć, że w ekstremalnych. Smar ten świetnie wycisza i tłumi drgania, spełnia swoje zadanie doskonale w przypadku sprężyn, elementów niskoobrotowych. Nie dziwi więc fakt tego, że smarowanie kosy spalinowej Demon takim smarem jest jak najbardziej opłacalne i słuszne. Jeśli chodzi o wał elastyczny, czyli zagadnienie jakim jest smarowanie wału napędowego kosy spalinowej, użytkownicy zachęcają do używania przy tej czynności smaru ŁT-43. Ma on swoje zastosowanie do smarowania łożysk tocznych w samochodzie, a także łożysk i prowadnic ślizgowych. Można go stosować do montażu przegubów, trzpieni i innych rzeczy, które wchodzą w skład jakichś maszyn. Bazą smaru, jego zasadą, jest olej mineralny, w którego skład wchodzą związki litu. Dodaje się do niego również uszlachetniające składniki, które mają zwiększać właściwości smarne. Smarowanie wału kosy spalinowej takim smarem ma sens, ponieważ pozostawia on trwały film na wale, który jest bardzo odporny na utlenianie.  Smarowanie kosy spalinowej dobrym smarem jest rozwiązaniem najwłaściwszym, bo tylko wysokiej jakości smar może zapewnić pełną ochronę kosy przed awarią. Wysokiej jakości smar przydaje się także do innych części różnego rodzaju maszyn, i choć wykorzystuje się go głównie do czynności, jaką jest smarowanie wału kosy spalinowej, można go stosować wszędzie tam, gdzie liczy się działanie antykorozyjne jakiejś maszyny.

 

Smarowanie przekładni kosy spalinowej

Przyjrzyjmy się teraz temu, jak wygląda smarowanie przekładni kosy spalinowej. Czy to bowiem będzie smarowanie przekładni kątowej kosy spalinowej Demon, czy też smarowanie przekładni kosy spalinowej Stihl proces jest taki sam. Cała czynność zaczyna się od odkręcenia kluczem do kosy przekładni znajdującej się na końcu kosy. Trzeba więc pozbyć się śruby mocującej, by możliwe było zdjęcie całej przekładni. Zdjęcie całej przekładni odsłania w niej otwór, przez który należy wlać smar. Czyni się to najczęściej towotnicą. Smarowanie przekładni kosy spalinowej Nac albo innej marki jest na pewno lżejsze, gdy podejmują się go dwie osoby. Jedna z nich przytrzymuje przekładnię, a druga wlewa do środka smar. Smaru należy wlać około 1 cm. Po wykonaniu tej czynności, należy element założyć z powrotem na wałek i rurkę, a potem go dokręcić. W ten oto sposób wykonuje się smarowanie przekładni kosy spalinowej Stihl, Demon, Nac itp.

 

Smarowanie wału kosy spalinowej

Smarowanie wału napędowego kosy spalinowej jest procesem dość prostym. Żeby go wykonać, należy zdjąć osłonę i przekładnię kątową, odkręcić śruby mocujące elementy. Kiedy widać już wystający wałek, należy rozkręcić osłonę wału, która schodzi od dolnej strony kosy. Używając odpowiedniego kija, może być sworzeń, wypycha się środek i oczyszcza stożek ze starego smaru, wyciera się go szmatką lub ręcznikiem z papieru. Wał należy nasmarować specjalnym smarem, o którym pisaliśmy już wcześniej. Ważne, by nakładać grube warstwy smaru, żeby go nie zabrakło podczas pracy elektronarzędzia.